איך אני יכול לשמור על רמת הכולסטרול שלי?

חדשות מהעולם: שמן זית בתזונה למניעת מחלות קרדיווסקולריות
יולי 15, 2014
סלט תפוחים ואגסים עם רוטב לימון, פרג ושמן זית איכותי
אוגוסט 6, 2014

איך אני יכול לשמור על רמת הכולסטרול שלי?

שאלה שמטרידה רבים ופורסמה בכתבה הבאה:

רמות גבוהות של כלוסטרול מהוות, כברשנים רבות, לצרה ובעיה לרבים. אחד מקוראינו שאל אותנו כיצד הוא יכול לשלוט על רמות הכולסטרול שלו בעזרת הדיאטה שלו. הפננו את השאלה לד"ר וארום מאלאיה המתמחה בבעיות כלי דם והינה תשובתה:

השאלה:

רמת הכולסטרול הכללי שלי הוא 239 וה- LDL הוא 170, שאר בפרמטרים שלי תקינים. איך אני יכול, בעזרת תזונה נכונה, להוריד את רמת הכולסטרול וה- LDL שלי? ברצוני לציין כי אני משקיע בכל יום כ- 45 דקות בהליכה וריצה.

תשובתה של ד"ר וארום מאלאיה:

שמן זית שינוי התזונה שלך הוא הכרחי כמו פעילות גופנית. כל מה שאתה צריך זה רק מספר כיוונים קטנים לדיאטה הייום יומית שלך בכדי לשמור או לשלוט ברמת הכולסטרול בדמך. הינה כמה טיפים שאתה יכול לאמץ ולכלול בחיי היום יום שלך:

שימוש בשמן זית: עבור לבישול וטיגון בשמן זית. מחקרים רבים הראו כי אנשים הצורכים תזונה ים תיכונים שעשירה בשמן זית סובלים פחות מהתקפי לב ומחלות לב. שמן זית מכיל תערובת של מספר אנטי-אוקסידנטים שיכולים לסייע בהורדת רמת הכולסטרול הרע (LDL). מומלץ להשתמש בשמן זית לטיגון ולהוסיף אותו לתבשילים ולסלט. שמן זית מכתית מעולה הוא אפילו מומלץ יותר ויעיל יותר מכיוון שהוא פחות מעובד ונשמרים בו יותר אנטי-אוקסידנטים משמן שאינו כתית מעולה.