חדשות מהעולם: שמן זית בתזונה למניעת מחלות קרדיווסקולריות

קורס טועמי שמן זית
יולי 9, 2014
איך אני יכול לשמור על רמת הכולסטרול שלי?
יולי 21, 2014

חדשות מהעולם: שמן זית בתזונה למניעת מחלות קרדיווסקולריות

מחקר רפואי שהתפרסם לאחרונה:

 שמן זית בתזונה למניעת מחלות קרדיווסקולריות

ראיון עם פרופ' ג'ורדי סאלאס-סלבדו פרופ' לתזונה אנושית ומטבוליזם באוניברסיטת Rovira i Virgili, Spain

מראיין: מה הם הממצאים המרכזיים של המחקר?

שמן זית איכותיתשובה: על-פי הממצאים העיקריים של המחקר, קיים קשר בין צריכת שמן זית, במיוחד מסוג כתית מעולה (שהוא שמן הזית האיכותי ביותר, מאחר שהוא מכיל את הכמויות הגבוהות ביותר של חומרים ביואקטיביים בהשוואה לסוגים אחרים של שמנים), לבין הפחתת הסיכון למחלות קרדיווסקולריות (שבץ, אוטם שריר הלב וכו') ואף למוות הקשור לכשלים קרדיווסקולריים, באוכלוסייה ים תיכונית של קשישים מספרד, שהיו בקבוצת סיכון גבוה למחלות קרדיווסקולריות (מאחר שהם מתאפיינים בכמה גורמי סיכון למחלות קרדיווסקולריות, כמו עישון, עודף משקל או השמנת יתר חולנית, היסטוריה משפחתית של מחלות קרדיווסקולריות וכו').
ערכנו מחקר תצפיתי שכלל למעלה מ-7000 אנשים שהשתתפו בניסוי קליני אקראי כדי להעריך את ההשפעות של תזונה ים תיכונית על מניעה משמעותית של מחלות קרדיו-וסקולריות.

מראיין: האם נמצאו ממצאים בלתי צפויים?

תשובה: כפי ששיערנו, המחקר הדגיש את היתרונות הבריאותיים של שמן זית למניעת מחלות קרדיווסקולריות ומוות קרדיווסקולרי. עבור שמן זית מסוג כתית מעולה נמצאה ההגנה החזקה יותר.
מצאנו כי הצריכה של כל 10 ג'/יום (כף אחת בערך) של שמן זית מסוג כתית מעולה תרמה להפחתה של 10% בסיכון למחלה קרדיווסקולרית ולהפחתה של 7% בסיכון למוות קרדיווסקולרי.
ההסבר לממצאים אלה עשוי להיות טמון בעובדה ששמן זית מסוג כתית עשיר בשומן חד בלתי רווי שקשה יותר לחמצן אותו, אך גם בעובדה ששמן זית מסוג כתית עשיר בפיטוסטרולים, פוליפנולים ומולקולות אנטי דלקתיות אחרות, שיכולות להגן מפני מחלות קרדיווסקולריות.

מקור המאמר MedicalResearch.com