שמן זית מונע אלצהיימר

מחקר קובע: צריכה קבועה של שמן זית כתית מעולה מונעת אלצהיימר

מחקר חדש שנערך על ידי קבוצת חוקרים איטלקית היושבים בפנסילבניה מוכיח כי שמן זית הוכח באופן חד משמעי כמונע אלצהיימר וכגורם שיכול לתקן, לפחות במידה חלקית, נזקים שהאלצהיימר גרם לתאי המוח.

המחקר נערך על עכברים שעברו מוטציות גנטיות במעבדה כשי שיהיו רגישים לאלצהיימר וחולקו לשתי קבוצות: קבוצה אחת קיבלה שמן זית כתית מעולה בתוך המזון ואילו העכברים בקבוצה השנייה קיבלו מזון ללא שמן זית.

תוצאות המחקר הראו כי העכברים שקיבלו שמן זית במזון לא נפגעו קוגניטיבית, ומעבר לזה, בחיתוך תאי המוח שלהם התגלה כי תאי המוח של העכברים שקיבלו שמן זית הצליחו לתקן נזקים שנגרמו כתוצאה מהאלצהיימר.

מהו שמן זית כתית מעולה?

שמן זית מחולק לכמה דרגות איכות שנקבעות בבדיקה כימית, בדיקה אורגנוליפטית ובדיקת טעם. כתית מעולה היא דרגת האיכות הגבוהה ביותר, וזהו השמן שנבדק על העכברים במחקר. הבעיה בישראל היא המחיר הזול של שמן זית מיובא מאיכות נמוכה וחוסר המודעות של הצרכן הישראלי לחשיבות האיכות של השמן.

הבשורה הטובה היא שהחל מהמסיק הקרוב תהיה חובה לציין את ארץ המקור של הזמן על האריזה.

איך נעזרים בשמן זית כדי להימנע מאלצהיימר?

כדי למנוע אלצהיימר יש לצרוך לפחות 3 כפות שמן זית כתית מעולה ביום. את השמן ניתן, ואף מומלץ, לערבב במזונות שונים, כמו סלט ירקות ואף על פירות כמו מנגו או מלון. בניגוד לאמונה הרווחת, טיגון בשמן זית אינו מזיק ואינו הורס את השמן. החומרים הטובים שבשמן נשארים בו גם בטיגון ונספגים במזון המטוגן.

לצפייה בכתבה

שמן זית מונע אלצהיימר