פסטיבל ימי ענף הזית אירועים בדרום הארץ

פסטיבל שמן הזית הדרום:

מופע מוסיקה ספרדית במסעדת סינס

במסגרת חגיגות המסיק: ערב מיוחד במסעדת |SINS עם מנה מיוחדת לרגל הפסטיבל. ביום חמישי ה-4.12.14 משעה 21:00 יחל מופע מוסיקלי של הרכב מוזיקאלי כולל קווארים של שירים מוכרים. רצוי להזמין מקום מראש.

טלפון: 053-7106788

 הרכב ג'אז במסעדת ארטישוק

במסעדת ארטישוק החלטנו "לשמן" את האווירה לכבוד פסטיבל שמן הזית במופע ג'ז סולידי וחמים ובתפריט מיוחד.
ביום חמישי ה4.12 בשעה 19:30 נארח את תום פלד וההרכב, למופע JAZZ אינטימי וחורפי.
הכניסה היא ללא תשלום ורצוי להזמין מקום…
להזמנות:053-7226605 או 08-8501300.

 חגיגות "ראשון המסיק" בביתן הבד

ב5.12.14 סיור בבית בד פעיל, סדנאות שף, טעימות שמן זית, יריד שמן ויריד תוצרת חקלאית. בשעה 12:00 מופע צוזקאלי אתני של זיו יחזקאל.
עם תחילת עונת המסיק יחגגו בבית הבד שבמושב יושיביה את חגיגות ראשון המסיק: סיור בבית הבד, טעימות שמן זית, שף שיבשל לעיני הקהל, שוק איכרים ומופע של זיו יחזקאל, שמנגן על כלים ייחודים מכל העולם ומרתק את הקהל.
ללא תשלום
טלפון: 08-9942687

סדנת שף שחקן במבוך מרים

ב-6.12.14 סיור קולינארי חווייתי במסוך תבלינים ריחני, ביום זה ישתלב שף שחקן אשר ינחה ויבשל לאורחים מטעמים מהשדה עם שמן זית ישראלי מובחר מהדרום במסגרת חגיגות המסיק: סיור קולינארי חווייתי בהנחיית שף שחקן אשר יוביל את המשתתפים בתוך מבוך תבלינים תוך מתן הסברים וקטיף של צמחי התבלין. סדנאות בישול והדגמה בליווי טיפים וטעימות בשילוב קטעי משחק והומור בתשלום.

טלפון:053-7106807

מופע יווני של דיוניסיס בחוות צאלה משק צאן

בלב חוות בודדים שבה מחלבת בוטיק תתקיים הופעת פולקלור יוונית אותנטית, בליווי טעימת גבינות, מוזיקה יוונית טובה וסיור מודרך בחווה ובדיר.
מסיבה יוונית בצהרי היום ב- 6/12/2014 ,לרגל חגיגות המסיק תתקיים הופעת אומן של דיוניסיס תאודורו מוזיקאי וזמר המנגן על בוזוקי, גיטרה ובגלמה. המופע כולל את הלהיטים הכי גדולים ומוכרים של הזמר היווני בישראל בעיבודים חדשניים וצעירים. למופע יש הצלחה גדולה במסיבות, היכלי תרבות ובכל מקום ואירוע שנהנים ממוזיקה יוונית אותנטית, איכותית ושמחה. יאסו!
עלות כניסה 25 ₪ כולל טעימות גבינות וסיור במשק.
לפרטים יש להתקשר לצאלה : 053-7106802

בתי בד נוספים בדרום המשתתפים בפסטיבל המסיק:

 ביתן הבד – כרמי הנגב

מרכז המבקרים פתוח כל עונת המסיק לפעילות בתיאום מראש בלבד. פרט לפסטיבל השמן זיתקיים בחג חנוכה בתאריך: 21/12/2014 בין השעות 10:00-16:00 בתוכנית: מסיק זיתים, עיטור כדים, פסיפס צבעוני, צפייה בסרט, הדרכה, התנסות חווייתית בבית בד עתיק ועוד… הפעילות מתאימה לכל הגילאים.

לפרטים: http://www.carmei-negev.co.il/

ארץ זית- כרמי יוסף

אנו מגדלים זיתים ומיצרים שמן זית בכרמי יוסף שבשפלת יהודה. אנו שואפים לייצר שמן זית איכותי, בריא, וטעים עבור מעגל לקוחות קטן.

במקום נערך מסיק זיתים מסורתי שנתי.

לפרטים: 054-7771879

משק אחיה- שילה

משק אחיה הינו חברה חקלאית בת 20 שנה שמגדלת עצי זית, מפעילה בית בד ומשווקת שמן זית איכותי ברחבי הארץ. במשק אחיה מגדלים באהבה אלפי עצי זית ומאות דונמים של כרמי יין, ועוסקים בחקלאות עברית מתוך ציונות אמיתית. למשק אחיה בית בד מודרני מהגדולים בארץ אשר בו מופק שמן הזית שהינו בעל איכויות גבוהות במיוחד, בשל הקפדה יתרה על כל שלבי התהליך, החל מגידול הזיתים דרך עצירת השמן בבית הבד ועד לביקבוק ולהפצה. שמן הזית של משק אחיה מסוג כתית מעולה עד 0.5% חומציות משווק במגוון ערוצים: רשתות מזון, קמעונאים, מסעדות, הפצה אישית הביתה ללקוחות פרטיים, מפיצים אזוריים ועוד.

סיורים מודרכים בכל השנה ובדגש בעונת המסיק.

לפרטים: http://www.m-achiya.co.il/

 שמן רם- ניר עקיבא

כמה מילים על שמן רם…. שמן רם הינו שמן זית בוטיק המופק מכרם הזיתים שלנו. במשק יחזקאל שבמושב ניר עקיבא, הנמצא בנגב הצפוני, בלב  פריחת הכלניות. שמן רם היינו עסק משפחתי, שהחל כתחביב של הפקת שמן לצריכה ביתית, וכבישת זיתים למאכל. קצת איבדנו שליטה על התחביב, כאשר הוא הפך לעסק מצליח. בתחילה היינו נוסקים זיתים במושבים הנמצאים באזור המועצה שלנו, עם הזמן שהעסק גדל, היינו צריכים להגדיל את כמות הזיתים להפקת שמן. לכן לפני כ10 שנים הגענו להחלטה,  לרכוש משק חקלאי במושב . כיום יש לנו 40 דונם של אדמה חקלאית, שבה נטוע כרם זיתים לתפארת. אנו מפיקים ארבעה זנים של שמן זית: ברנע, פישולין, סורי ובלנד הבית וכמובן זיתים כבושים למאכל. את השמן אנחנו מפיקים בבית הבד המודרני  "ביתן הבד" במושב יושיבייה, שגם הוא נמצא בנגב הצפוני. כך שלאחר המסיק הזיתים ישר עוברים לבית הבד ללא עיכוב. מה ששומר על רמת חומציות נמוכה. השמן הינו שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה.

במהלך עונת המסיק יש אפשרות לבוא ולהנסות בחווית המסיק, זאת בתאום מראש. במהלך השנה יש אפשרות להגיע למשק שלנו ולרכוש שמן כתית מעולה וזיתים כבושים נהדרים.

לפרטים: 050-6204441 / 054-4890308

 פתורה- שדה משה

פתורה הוא בוטיק משפחתי המתמחה בגידול זיתים ובהפקת שמן כתית מעולה. אנשי פתורה הם חקלאים אמתיים בעלי מודעות אקולוגית, החיים את הטבע ומקפידים על תהליכי גידול טבעיים, כדי להציע לחובבי הקולינריה הארצישראלית את מיטב המוצרים שאדמת הארץ יודעת להניב מתוכה.

שמן הזית של פתורה מורכב מזנים שונים ומאופיין בטעמים שונים- עדין ועשבוני, מריר וארומטי, חריף ופירותי. בשנת 2013 זכה במדליית זהב בתחרות ראשון המסיק של ענף הזית.

אירועים לפסטיבל ימי ענף הזית:

ביקור במשק בתקופת המסיק, כל שנה, אוקטובר-דצמבר. חנות מבקרים פתוחה כל השנה, כל יום. אירועי טעימות וארוחות בשטח (בתיאום מראש)

לפרטים: http://www.ptora.co.il/